سفارش طراحی لوگو یکی از آن کارهایی است که به دقایق آخر فرایند شروع کسب و کار موکول میشود. چه بسا بسیاری از مدیران آن قدر درگیر افزایش کیفیت کار خود میشوند که جنبههای بصری کار را فراموش کرده یا آنها را بی اهمیت میشمارند.
در حالی که رقبای این مدیران تمام جزئیات را در نظر گرفته و برای آنها برنامه ویژه ای در نظر دارند.
البته همه ما میدانیم که یک نفر به تنهایی نمیتواند از عهده انجام تمام کارها به عالیترین نحو بر بیاید و نیاز به یک تیم قوی در کنار خود دارد. برای تقسیم کارها میتوانید تیم را در داخل سازمان مستقر کنید یا در بیرون از سازمان کارها را به شکل برون سپاری به تیم قدرتمند خود بسپارید.
سفارش طراحی لوگو یکی از آن کارهایی است که به شکل برون سپاری انجام میشود. در این مقاله قصد داریم به اهمیت سفارش طراحی لوگو پرداخته و نکات آن را به شما آموزش دهیم.
تصور کنید که به یک مهمانی مهم دعوت هستید و قرار است در آنجا با افراد مهمی ملاقات کنید؛ در چنین فضایی دیده شدن و تاثیر گذار بودن شما اهمیت ویژهای پیدا میکند.
احتمالاً اگر به شما خبر دهند که قرار است به چنین مهمانی دعوت شوید از همین لحظه برای آن رویداد مهم برنامه ریزی کرده و مقدمات آن را فراهم میکنید.
تعجبی ندارد که در چنین شرایطی ظاهر برای شما اهمیت زیادی پیدا میکند زیرا باید بهترین خودتان باشید. در کسب و کار نیز دقیقاً همین اتفاق میافتد با این تفاوت که مشتری هر لحظه در حال رصد شما است،
بدون آن که بر روی ذهنیت وی کنترلی داشته باشید؛ در این موقعیت تنها ابزار تاثیر گذاری شما لوگو است. سفارش طراحی لوگو چیزی شبیه به سفارش بهترین لباس برای مهمانی مهم است که شخصیت شما را به افراد مهم حاضر در مهمانی نشان دهد.
لوگو هویت کسب و کار شما در یک نگاه بوده و فراتر از یک طراحی گرافیکی است. لوگو باید بتواند تمام آن چه را که قصد دارید به مشتری بگوئید در یک نگاه و به صورت خلاصه بگوید.
اگر میخواهید در سریعترین زمان ممکن به یاد مشتری بیایید سفارش طراحی لوگو را به یک تیم حرفهای بسپارید زیرا این کار نشان میدهد شما برای کسب و کار خود ارزش قائلید.
برای تفهیم بیشتر موضوع به مثال مهمانی بر میگردیم؛ اگر مهمانی که شما دعوت شدهاید یک مهمانی رسمی با سران کشوری باشد قطعا شما با یک ظاهر رسمی در آن حضور پیدا میکنید. لوگو شما باید بیانگر شخصیت کسب و کارتان باشد.
حتماً شنیدهاید که برخورد اول در روابط اجتماعی برخوردی بسیار تاثیر گذار است تا جایی که تحقیقات نشان داده که در مصاحبههای کاری و استخدامی در سی ثانیه اول مصاحبهگر تصمیم خود را اتخاذ میکند بدون آن که خود بر این امر واقف باشد.
برای سفارش طراحی لوگو نیز شما باید این تاثیر اولیه را جدی بگیرید زیرا مشتری نیز در دقایق اول برخورد با برند شما تصمیم خود را برای خرید میگیرد. البته در صورتی که به سایر جنبههای کیفی محصول یا خدمت خود اهمیت نداده باشید نمیتوانید مشتری را به خود وفادار کنید.
فرض کنید شما به عنوان خریدار وارد بازار میشوید. در یک بازار مملوء از برندهای مختلف محصولی را میبینید که هیچ لوگویی ندارد. آیا این محصول را انتخاب میکنید؟
قطعاً پاسخ منفی است زیرا یک محصول بدون لوگو اعتماد شما را در همان ثانیه اول سلب میکند.
البته داشتن لوگو تنها شرط انتخاب شدن توسط مشتری نیست بلکه سفارش طراحی لوگو باید به دست شخصی سپرده شده باشد که بر علم بازاریابی و برندینگ مسلط بوده و اطلاعات اولیهای در مورد آن داشته باشد.
قطعاً شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آنقدر زمان آزاد برای طراحی لوگو ندارید و بهتر است سفارش طراحی لوگو را به شخصی بدهید که در این زمینه تجربه و علم لازم را دارد اما این بدان معنا نیست که خودتان هیچ نظری در مورد سفارش طراحی لوگو نداشته باشید.
برای آن که هزینههای شما تا حد امکان کاهش یابد و تعداد ادیتهای لوگو به حداقل برسد باید جلسهای با طراح لوگو خود تدارک ببینید و انتظارات خود را شرح دهید. در این جلسه لازم است اطلاعاتی از برند خود به طراح بدهید تا یک دید نسبی از شما و کسب و کارتان به دست آورد.
بسیاری از مدیران ترجیح میدهند یک لوگو پیچیده داشته باشند و تصور میکنند اینگونه برندشان شخصیت پیدا میکند در حالی که چنین نیست!
به لوگوهای مطرح دنیا نگاه کنید؛ کوکاکولا، آمازون، نایک، آدیداس، نسکافه، مک دونالد، اپل و … همه از برندهای مطرح هستند اما لوگوی پیچیدهای ندارند.
بنابراین گاهی ساده بودن یکی از بهترین راهها برای ماندگاری در ذهن مخاطب است. بنابراین در سفارش طراحی لوگو بر تاثیر گذاری متمرکز شوید نه پیچیدگی!
بحث طراحی لوگو حرفهای و اصول آن مبحث بسیار پیچیدهای است که در یک مقاله به صورت جداگانه به آن خواهیم پرداخت.
اما اشاره به این نکته ضروری است که در سفارش طراحی لوگو از یک طراح لوگو حرفهای کمک بگیرید. یک طراح لوگو حرفهای علاوه بر تجربه و اخلاق حرفهای دارای خلاقیت است.
خلاقیت طراح لوگو شما میتواند به داشتن یک لوگو حرفهای کمک کند. اما به یاد داشته باشید پیش از سفارش طراحی لوگو به یک طراح لوگوحرفهای تعرفه طراحان مختلف را پیدا کرده و آنها را هم مقایسه کنید.
***** حتما حتما در این راه از نادیا باقریان کمک بگیرید، او یکی از طراحان حرفه ای لوگو است.